Nu är allt omstyrt

Började dagen med att ringa till Trönö-Norrala församlings pastorsexpedition. "Våra öppettider är tisdagar och torsdagar..." Suck... Fick tag på numret till prästen där och hade faktiskt turen att Trönös nya kyrka var ledig! Yes!! (Prästen var på resa, så jag hoppas att det blev rätt... ska ringa pastorsexpeditionen igen det första som händer imorgon och boka ordentligt)
Sedan var det festlokalen då... Albertina var uthyrt till någon amerikan som skulle ha kräftskiva (typiskt), på bygdegården Vargen skulle de olja alla golv i helgen (kan man väl göra när som helst, eller?), Kvarnen var för litet (det visste vi egentligen, men man kan ju alltid fråga). Men Odd Fellow-lokalen var ledig. Hurra, hurra!!! Var dit och tittade. Inte världskul, men en jättebra fest-lokal där man kan dansa och ha kul efter middagen. Det fick duga.
Åkte ändå ner till Axmar för att känna efter en sista gång, men det var ISKALLT i hyttan! Bara att inse att det inte kommer att funka... Men det känns ju SÅÅ bistert!! Hela vintern och våren har jag sett framför mig hur vi kommer och går genom allén i slottsparken tillsammans med Åsa Jinder som spelar vår brudmarsch. Solen skiner, fåglarna kvittrar och allt är så himla idylliskt :-) Men tji fick jag! Fast Trönö kyrka känns som ett jättebra alternativ. Trots allt. 
Sedan hade vi ett litet styra-om-allt-planerings-möte på TeWes (passade på att betala bröllopstårtan också! Svindyrt, trots att vi fick rabatt eftersom Storebror är bästis med ägarnas son. 2000 pix!) 
Bokade det sista på systemet, ändrade tiden hos fotografen och frissan, gjorde ny bordsplacering (måste strukturera om eftersom vi nu bara kan ha två långbord istället för tre. Suck... det är den fjärde bordsplaceringen i ordningen tror jag!), åkte till Trönö och träffade prästen. Hade ingen nyckel, så vi fick öva lite utanför och gå igenom hur det hela kommer att gå till.

Blev plötsligt lite nervös - hur ska jag kunna säga allt det där man ska säga under vigseln utan att böla!? Det kommer ju bara inte att funka :-)

Dags att lägga barnen. 
Adios! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0