Brev från Tomten

Igår fick Storebror brev från Tomten!! Det är alldeles sant! Det låg ett brev i brevlådan när vi kom hem! Gissa om det tindrade i ögonen :-) Tydligen så hade de skrivit till Tomten i skolan, men att det skulle få svar hade nog Storebror inte väntat sig. Han skrev att han försöker svara på alla brev som barn skickar till honom även om det kan ta lite tid ibland och att det är det bästa han vet när det kommer post. Tomtemor brukar bråka på honom för att han hellre sitter och läser brev än fixar julklappar. Och så hade han skickat med ett spel också. Ett tomtememory. Han har ju varit lite tveksam i år, Storebror, men nu är han bombsäker: Tomten finns!

(Otroligt bra gjort av Posten - fast jag antar att de har en liten baktanke... Så länge barn fortsätter att skicka brev till Tomten så drar ju de in pengar, så det lönar sig säkert att avsätta ett par postgubbar till att svara på en del i alla fall ! )

Kommentarer
Postat av: Heidi

Åhh, nu föll kronan ner. Jag visste inte att han trodde på tomten. För när vi var på julskyltningen så var det ju en tomte utanför Bokia. Och Emil påpekade detta till mig, då sa jag "Ja det är väl klart att han är med på julskyltningen, han måste ju kolla så att du är snäll" sa det på skoj men han såg ju livrädd ut :) Hoppas han inte blir rädd för snubben nu bara :D

2007-12-20 @ 12:36:04
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0