Dags för nästa party

Knappt har allt omslagspapper från julaftonens paketorgie städats bort förrän det är dags att arrangera nästa party. Nyårsafton kan ju inte gå obemärkt förbi. I smyg kan jag erkänna att jag egentligen skulle vilja sitta här hemma med min lilla familj och bara käka god mat och mysa framför brasan, fast det är ju inte riktigt ok att göra det när det är nyår... stort baluns ska det vara. Kanske inte nödvändigtvis så mycket folk, men åtminstone MASSOR med smarrig och avancerad mat som tar ett par dagar att tillaga och så gott vin som är noga anpassat till maten. Men nu låter jag visst jätteneggo här. Det var inte meningen. Jag gillar verkligen när det är mycket folk och fest och god mat, men just nu känner jag mig lite trött på det... Först uppesittarkväll dagen innan julafton (visserligen världshistoriens kortaste - klockan 21 hade alla gäster åkt hem - men ändå. Det började dyka upp folk runt lunch, så det blev långt ändå, fast på en annan del av dygnet än vad uppesittarkvällar brukar innebära), och sedan julafton då det var sång och musik och mat till klockan 2 på natten. I går var det nästa tillställning - en mycket trevlig sådan - med Collinisarna med familjer från Bollnäs. God mat, GuitarHero och Singstar till mitt i natten. Så i morse när Pappan nämnde att vi måste planera nyårsmenyn så kändes det bara som att NÄE det måste vi inte alls!!! Det går jättebra med en pizza, eller varför inte korv med mos?! Men, men... det blir säkert bra, men jag ORKAR inte tänka på det just nu. Ska ta det lite lugnt idag så får vi rafsa fram senaste numret av "Allt om mat" i kväll och botanisera bland nyårsrecepten.

Nu ska jag ta med mig familjen på bio (Bee movie) och käka popcorn och dricka cocacola.
Ha det gott!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0