Söndagskväll

Har varit en hektisk helg. Först julbordsshow på Campus som väl gick rätt så bra får jag säga. Jag sjöng mitt solo utan att glömma bort texten och lyckades hålla ton någorlunda (tror jag i alla fall!). Fick lite julmat när vi var färdiga och sedan susade jag iväg till Farmorn och Farfarn där det var julpyssel. Grabbarna skulle sova över, men innan det var färdigt fick vi med oss bägge två hem ialla fall. Storebror fick feber under natten... hade kunnat ersätta värmeaggregatet i en liten bastu hur lätt som helst! Vaknar alltid och kommer in till oss och ska helst ligga klistrad mot min rygg med ena benet över mig och ena armen runt min hals. Rätt varmt även utan feber :-)

Hur som helst... i lördags var det dags för det årliga pepparkaks-baket med mormorn, systerYster och kusin Signe. Storebror låg mest i soffan och var sjuklig, stackarn, men Signe och Lillebror bakade på en bra stund. Det blev både älgar och svampar och en och annan pepparkaksgubbe :-)

Idag har jag städat lite medans Pappan fixade klart golvet i lekrummet som har varit på g i flera veckor nu. Blev superbra! Ska lägga ut några kort när allt är färdigt. Vi har ju byggt en scen också, så att man kan spela Guitar Hero på riktigt :-). Har tänkt göra en cool väggmålning ovanför också, men det tar vi efter jul. Här är Storebror i gång med spacklandet . Eftermiddagen och större delen av kvällen har jag tillbringat på jobbet. Stooor uppdatering av stooort system på gång och jag ska ju vara ledig i morgon (se förra inlägget). Stackars Peter är förmodligen kvar fortfarande.

Nu snarkar båda grabbarna här och jag ska ta mig an röran i Lillebrors rum. Tänkte rensa bort lite gamla trasiga leksaker så vi får plats med lite nya till jul :-)

Adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0