Hemma igen

Nu är vi hemma igen! Har haft en superskön vecka på Mallis. Soligt och skönt. Har badat och solat massor!
Stackars Lillebror hade i vanlig ordning en himla otur - började veckan med två dagars feber följt av svällda ögon och hosta. Men den Mallorcanska hostmedicinen med jordgubbssmak (och den smakade verkligen jordgubb! Var supergod och slank i hur lätt som helst! Spanjorerna har fattat att barn inte gillar när det smakar blää.) och diverse puffande med astmamedicin gjorde susen. Själv hade jag megaont i huvudet och i ryggen efter allt bärande på Lillebror på flygplatsen och de febriga dagarna, så det blev till att knapra alvedon i ett par dagar tills det gick över.

För övrigt har Mallorcaresan präglats av:

  • Campari och apelsinjuice (perfekt i solen vid poolen)
  • En flaska Lambrusco till Mamman och Pappan på balkongen när barnen somnat
  • Frågespel på balkongen när barnen somnat
  • Kvälls-shower på hotellet mitt emot (vi hade perfekt utsikt från balkongen). Jätteambitiösa, men aningens för mycket. Ganska underhållande dock, men tyvärr inte av den anledning som jag antar att det var tänkt.
  • Massor av praktiska tips och råd gällande barnens matvanor och sjukdomar från resten av resesällskapet - och Mamman har lite svårt att hantera det = bajsigt humör. Typiskt mig... Förlåt...

Några kommentarer värda att minnas:

Vi har varit uppe i luften i drygt en timme när Lillebror plötsligt ser sig omkring och utbrister: "Oj vad jag flyger!!!"

Storebror är ivrig att gå ner till poolen efter frukost för han vill hoppa i "prullet"

Lillebror har varit till baren och beställt en cocacola som han bjuder alla på. Vi tar alla varsin liten klunk utom Åke som dricker ganska mycket. Lillebror tittar storögt på, tar emot glaset när Åke druckit klart och går några steg bort. Han tittar trumpet ner i glaset och säger "Vad mycket han drack. Han får inte smaka mer"

Efter att ha varit sjuk i flera dagar är det äntligen dags för premiärdoppet i havet för Lillebror. Han är lite skeptisk, men Mamman bär ut honom i vattnet och plaskar lite. Skräckblandad förtjusning :-) Efter en stund säger han "Mamma, jag övar på det här!", så han kände nog att han skulle kunna bli rätt bra på att bada när allt kommer omkring :-)

Storebror är ett riktigt matvrak och knatar själv in i matsalen och tar för sig när det är dags för middagen. En dag är det kronärtskocks-soppa och det är tydligen riktigt gott för efter att ha slurpat i sig sin andra tallrik säger Storebror: "Mamma, när jag dör vill jag bli begravd i den här soppan! ":-)

Dagens barn har en lite annorlunda bild av Kalle Anka och hans brorsöner Knatte, Fnatte och Tjatte. Storebror är nämligen övertygad om att Tjatte chattar hela tiden :-) ...och vad skulle han annars göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0