Födelsedagsbarn och usel bullmamma

I morgon är det den stora dagen som Storebror har väntat på sedan... tja, han började nog fråga hur långt det var kvar någon gång på semestern i somras, men de senaste två veckorna har han intensiv-längtat - i morgon fyller han 7 år!!! Det är stort! Lite av en milstolpe i livet. Min lille bäbispojke har blivit stor :-) Skolbarn och allt... Vi var förresten på utvecklingssamtal idag och fröken frågade honom hur han tyckte det var i skolan.
"Jo, då det är bra, men ibland är det lite jobbigt att koncentrera sig. Liksom...hjärnan tänker av sig själv..."
Och då är det ju faktiskt inte så lätt :-)

However... ska ha kalas för släkten i morgon och mormor har lovat att fixa tårtorna. Själv tänkte jag att jag skulle sno ihop lite bruna bollar med pärlsocker på (de brukade heta negerbollar, men de har visst lagt ner det). Har varit på affären två gånger den här veckan och varje gång har jag gått förbi bakgrejjs-hyllan och tänkt "Undrar om vi har något pärlsocker..." och varje gång har jag bestämt mig för att det har vi nog. Jag har nämligen en förmåga att glömma bort när jag har handlat vissa saker och plötsligt har vi ett helt lager (just nu är det nog pinjenötterna som leder... tror vi har 4 påsar i skafferiet! Men rostade pinjenötter är ju gott - eller hur :-) !!). Så jag tänkte helt enkelt att jag skulle vara duktig den här gången och INTE köpa på mig när det redan finns. Men nu när jag skulle baka (började 22.10 - bra tid för bakning!) så fanns det såklart inte ett endaste paket med pärlsocker i skafferiet. GRRRRRR!!!

Så i morgon blir det kalas med köpe-bröd. Känns inte riktigt bra... jag gillar egentligen att baka och det brukar bli både bullar och kakor, men nu har jag helt enkelt inte hunnit med... Fast jag har en chans till revanch - på söndag blir det kompis-kalas och då ska det banne mig bli hembakt!

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0