Kan någon sponsra med en hushållerska?

Undrar hur mycket tid jag lägger ner på att laga mat, handla, tvätta, städa och plocka undan saker som ligger och dräller varje vecka?! Faaan (på ren svenska) vad jag kan tröttna på allt det ibland. Fick nyss ett utbrott nere i tvättstugan efter att ha vikt två blå ikea-kassar med tvätt och inser att hela torkställningen är full med rena och torra kläder som måste tas omhand om jag ska kunna hänga upp de kläder som ligger i tvättmaskinen. BLÄÄÄÄÄ!!! Bankade lite på strykbrädan och sparkade på en drickaback så kändes det i alla fall lite bättre :-) Funderade på att strunta i allt men av erfarenhet vet jag att mögliga kläder inte luktar något vidare. Mängtade ner de torra kläderna i en nytömd ikea-kasse, hängde de blöta, släckte lyset och stängde dörren. Det man inte ser finns inte :-)

Näe, man skulle ha en hushållerska! Tänk att komma hem från jobbet och någon har redan ordnat med middagen, plockat undan alla leksaker och all smutstvätt, hängt en maskin med tvätt och har en till på gång. Kanske att han/hon skulle kunna passa på att stryka lite ibland också och kanske koka lite lingonsylt? Baka en kaka? 

Hur som helst... Som om det inte var nog med alla "måste-saker", så när jag väl kände mig f'ärdig och skulle sätta mig en stund framför datorn så är det såååå segt på nätet!!!! **suck** orkar knappt bli upprörd. Men det är ju såååå typiskt!! Jag som kände mig så kreativ... Nåväl, får väl sova på saken så kanske humöret är bättre i morgon och då brukar ju det mesta gå mycket bättre!

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0