11 dagar kvar :-)

Snart bär det av till NewYork!! Nästa lördag är det dags. Ska bli superroligt, mysigt, härligt BÄST!! Det enda smolket i glädjebägaren (som det så fint heter) är den förpillade flygresan. Jag gillar INTE att flyga. Bara tanken på att sitta i ett flygplan med bara Atlanten under oss (vilket innebär att det inte finns någonstans att nödlanda om det händer något med planet = läskigt!!!) ger mig gåshud över hela kroppen. Huuuu!! Men, men... det gäller att tänka positiva tankar. Det flyger ju massor med flygplan över Atlanten varje dag och ALDRIG har jag hört talas om någon som har störtat (men någon gång måste ju vara den första...). Trots att jag är lika nervös varje gång jag ska flyga så har det faktiskt aldrig hänt något (men någon gång måste ju vara den första...). Det är ju faktiskt starten och landningen som är den farligaste biten av en flygresa, så just att ta sig över Altanten blir a piece of cake (men det kan vara dåligt väder, stormar och elände som gör att det blir turbulens och planet faller fritt i flera tusen meter och vingarna går av och alla vet ju att ett flygplan inte kan flyga utan vingar och .... så ja... andas lugnt... andas lugnt...ANDAS!!! )

Näe... får åka i god till till Arlanda så vi hinner med ett besök i någon trevlig bar där innan det är dags... får lugna nerverna med ett glas vin... och så måste jag ju tänka på allt trevligt vi ska göra. Central Park, Empire State Building, Frihetsgudinnan, Madison Square Garden (New York Rangers mot Philadelphia - yippie!!). Smarrig mat, vin och shopping!!!

Förra gången Pappan och jag skulle på utlandssemester alldeles själva (det har - hör och häpna - bara hänt en gång tidigare på 15 år!) så gjorde vi just som jag skrev här ovanför - kom i god tid för att hinna sitta en stund i någon trevlig bar där. Vi beställde och fick varsin öl. Pappan blev toanödig och var borta JÄTTELÄNGE. Det hade blinkat "Boarding" på våran gate hur länge som helst och jag hade druckit upp både min och Pappans öl när han ÄNTLIGEN kom tillbaka!

Hur som helst... New York - here we come (snart i alla fall)  :-)

Go natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0