Helgrapport

Så var det måndag igen. Helgen har varit... så här:

Fredag: Käkade mat hos systerYster and family.
Lördag: Promenad till stan på jakt efter vinterskor till grabbarna. Köpte dock inga eftersom de billigaste jag hittade kostade "endast" 650 kronor. Herregud! Det är ju bara FÖR mycket för ett par barnskor som förmodligen inte ens kommer att hålla säsongen ut. Näe, det får bli en tur till Skokanonen istället.

Pappan hade spelning i Kilafors med Collinis och Lina och Hanna Hedlund så han repadepå förmiddagen, kom hem en sväng på eftermiddagen och åkte iväg igen. Hann i alla fall äta lite mat ihop :-)

Storebror sov över hos en kompis för första gången! Det är stort!! Ska erkännas att Mamman var lite smått orolig... Hade mobiltelefonen med mig i fickan och bredvid sängen ifall att han skulle ångra sig och vilja komma hem mitt i natten. Men icke. "Jag vaknade mitt i natten och längtade lite efter dig, men... så tänkte jag att jag ju faktiskt ville sova över hos Anton, så då somnade jag om!"   Min storkille :-)

Lillebror fick feber på lördagseftermiddagen. Tvärsomnade i soffan kl halv sex på kvällen, vaknade vid tio och var varm som en kamin. Stackarn! Han hade inte käkat något så jag frågade om han ville ha lite välling kanske. Först ville han det, men när jag hade fyllt flaskan med vatten började han plötsligt storgrina. "Men maammaaaa! Du gör ju fel! Jag har ju slutat med välling! Uhuuuuu!" Så det fick bli vattenflaska istället. Hemsk morsa man är som försöker pytsa i barnen välling när dom faktiskt har slutat!

Söndag: Leker affär i Lillebrors säng. Han är så matt så han orkar inte sitta upp. Vi får ligga ner i affären, men det funkar också :-) Har konsert med Farin och när jag ska byta om hittar jag plötsligt inte min kjol som hängde i garderoben för bara några dagar sedan. Bara skärpet hänger kvar! Hur konstigt som helst! Den är bara borta. Panik, panik! Öste ut alla kläder på golvet i hopp om att den bara har ramlat ner, men näe! Den finns plötsligt inte! Bara att försöka leta fram något annat. Hittar till slut en gammal klänning som jag köpte till en nyårsafton för länge sedan och inte har använt sedan dess och till den en bolero (inte årets modell på den heller :-) Lite nopprig, men den fick duga!) och ett vitt linne under. Konserten gick hyfsat, även om det är blääää att först sjunga upp kl 15, öva lite innan konserten kl 18 och sedan behöva vänta till sist innan det är dags att sjunga. Det var diverse olika kyrkokörer med massor av långa låtar innan oss så man var ju allt annat än uppsjungen när det var våran tur. Men det är bara att sjunga och se glad ut och försöka ignorera diverse "kråkor" som killar i halsen och försöka hosta lite diskret mellan sångerna.

Nej, dags att ta i tu med veckans arbete, men först:

Signe, systeryster och jag är på Barnens Hus. Går förbi en korg med presentpapper:
"Titta Hea! De har så´t här julaftonspapper här. Med giraffer på!!", säger Signe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0