Lördagskväll

Tillbaka på Thelbacken efter en superskön dag/kväll/natt på Högbo Brukshotell utanför Sandviken. Åkte dit med min kära Svärmor i går förmiddag och tillbringade hela eftermiddagen på spa-avdelningen med ansikts-hand-rygg- och nackmassage, ångbastu och bad, vitamindrink och salladsbuffé. Martina, Rosie och Siv var också med. Supermysigt! Slumrade till en stund ensam i mitt hotellrum (DET är lyxigt! Sova mitt på dagen, i en stor härlig hotellsäng. ALLDELES ensam!!!) innan den käre maken och Svärfar mfl anlände och det var dags för gourmetmiddag. Det var verkligen gourmet - SÅ HIMLA GOTT!!! Precis sådär lite mat som man förutsätter att det ska vara så fort ordet "gourmet" är inblandat, men allt var ju så genomtänkt och passade så bra ihop så.... ja, jag har då ALDRIG ätit så gott!! Menyn var ju rätt tillkrånglad, så man var tvungen att koncentrera sig ordentligt för att lista ut vad de olika rätterna verkligen var, men även det hör ju till när det är gourmet :-) För att göra det krångliga enkelt så käkade jag hummersoppa med gäddfärsklubba (eller gäddfärsbulle på ett grillspett för att förenkla det ännu lite till!) och fänkål. MMMMMMMMMums!!!!!! Till varmrätt blev det rödtunga med bacon, kantareller, rödvinssky och kumminpotatis. Såååå gott!! Sedan var det bara att kasta sig över efterrättsbuffén. Moccamousse, vaniljbruelé, blåbärskompott med maräng, lakritspannacotta, praliner, mm, mm, mm. Hade kunnat äta hur mycket som helst!!! Bums i säng och upp i tid för att hinna käka ordentligt av frukostbuffén. Färskpressade juicer, croiassanger (hur det nu stavas), nybakt bröd, perfekt kokta ägg, gravad lax, våfflor, äggröra, färsk frukt. Ska man äta god mat är Högbo Brukshotell helt klart ett bra ställe!

Konstigt nog, trots att vi lade oss tidigt och bara latade oss hela dagen i går, så känner jag mig totalt slutkörd idag. Ögonen går i kors nu, så jag ska ta och krypa ner i sängen. Ska bara forsla bort ett par små gull-grabbar som ligger och snarkar där först :-) Pappan är på fest, och jag är, som sagt en trött mamma så vi tog en genväg i läggandet idag. Båda grabbarna fick somna i min säng - allt för att få dem i säng snabbt.

Go´natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu ja hittat till bloggen din
kram kenneth

2007-10-21 @ 00:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0