Annars då...?

Jo, tack! Fullt upp, som vanligt :-) Grabbarna vaknade av Pappans väckarklocka strax före kl 6 i morse. (Pappan skulle med tåget till Göteborg, annars är han sist ur sängen på morgnarna! Bara så ni vet.) Grabbarna spelade tv-spel tills jag orkade masa mig upp kl 07.51.
Fixa frukost, rena kläder, frukt till fruktstunden. Ägnade 5 minuter åt att leta efter en turtels-monster-fångare var tvungen att följa med till dagis, men den var såklart försvunnen vilket innebar en smärre katastrof. Efter lite lirkande tog vi en gitarr istället (!). Släppa av storebror vid skolan, köra till dagis. Oops - vägarbete! Backa, backa. Frame vid dagis 07.58 - två minuter innan frukost. Yes! Vi hann i dag också :-) Och den knöliga byxfickan på de nytvättade byxorna visade sig vara den försvunna turtles-monster-fångaren. Dagen räddad! Pussar och kramar, vinkar och slängpussar och sedan till jobbet. Phu!!
Tog äntligen tag i att köra igång min nya dator. Kul med Windows Vista, men det kommer nog att ta ett tag innan man har koll. Lunch med syster-yster. Köpte en jacka till Storebror på JC. Jobba, jobba. Hämta Storebror och kompis på skolan, hämta Lillebror på dagis och susa ut till syster med familj i Kungsgården. Mat och fika och lekpark. Köra hem igen. Lämna kompis. Hjälpa Storebror att göra sitt livs första läxa (rita en teckning av sitt hus, skriva sin adress och sitt telefonnummer, mm). Fixa välling till Lillebror, macka till Storebror. Kolla IDOL medans de käkar. Lillebror somnar i soffan och Storebror somnar i sin säng efter en Bamsetidning. Måla den nya garderobs-skrubben i hallen med någon konstig färg som jag hittade i källaren. (Det stod att den var vattenbaserad, men den gick banne mig inte att få bort från händerna! Hmm....)
Jaa, det var väl det. En dusch och lite surfande och nu ska jag dricka en kopp thé innan jag kryper ner i sängen och fortsätter att läsa "Ligga som ett O" av Inger Frimansson (=Bra bok! )

Det var onsdagen den 12 september det. Go´natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0