Dollars och tragiska dödsfall

God onsdag förmiddag! Eller förresten... det är ju snart lunch :-)  ...den kommer för övrigt att intagas på Subway tillsammans med systerYster, men det jag ville berätta är att jag just har varit och växlat in lite dollars! Åke ringde också och talade om att hockeybiljetterna har kommit, så nu börjar vi bli redo för NewYork :-) Fattar det nog inte riktigt än... vi ska faktistk åka dit! He he he!!!

Nåväl. Med dollarsarna i ett kuvert åkte jag hem för att lägga dem på ett säkert ställe. Tittade till guldfiskarna lite (vår bröllopspresent från Linus och Sanna) och upptäckte att den mindre med namnet Helena såg väldigt blek ut... och så låg hon väldigt stilla inne i den lilla växten som de har... och på rygg... såg inte bra ut. Petade lite på henne och insåg att hon hade åkt till fiskhimlen.... *snyft* Lyfte upp henne med en liten kopp (den vanliga byta-vatten-skålen dög inte. Man ska väl åka till den sista vilan i något lite finare. Porslinskopp fick det bli) och lämpade av henne i komposten med ett "Ha det så bra i fiskhimlen". Så nu tror jag att jag måste åka och inhandla en ny kompis till fisk-Daniel. Han såg plötsligt så ensam ut i den stora skålen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0