Helgrapport

Halloj! Så var det söndag igen... I fredags var det middag hos Svärisarna och grabbarna stannade kvar över natten. Pappan och jag promenerade hem i nya skor vilket så klart slutade med ett rejält skavsår på höger häl. Suck... det borde jag ju ha insett och jag tänkte faktiskt tanken när jag satte på min skorna hemma innan vi åkte till Vågbro, men ... Ja, ja...
Började lördagen med en tur till SM-möbler där vi ÄNTLIGEN hittade lite möbler som vi ville ha. Vi slog till på ett soffbord image38 och en skänk image39som ska stå bredvid matbordet. Kommer på onsdag. Trevligt,  trevligt :-) Snart börjar det kanske kännas lite ombonat igen.

Lördagskvällen tillbringade jag hos min kompis Annelie i Rengsjö. Ost och kex och vildmarksbad. Det superlänge sedan vi umgicks, så det fanns ju såklart massor att prata om. Pladdrade tills ögonen gick i kors och då var klockan halv 4 :-) Pappan och grabbarna hämtade mig på eftermiddagen och sedan har vi bara varit hemma och pysslat lite. Kusin Signe och systerYster hälsade på, så det blev en tur till lekparken också.

Till sist:

Tvättstugan, fredagkväll:
Pappan och Mamman ska hänga tvätt. Mamman tar ett lass ur tvättmaskinen och sätter igång. Pappan är sitt vanliga disträa jag och funderar väl på något annat medans han hänger tvätten. Han hänger och hänger och säger plötsligt:
"Du det känns väldigt torrt det här..."
"Det är väl för att vår tvättmaskin är så bra på att centrifugera", säger Mamman
"Och kolla! Den här är ju alldeles fläckig!"
Mamman anar oråd och inser att högen med smutstvätt på golvet nedanför tvättmaskinen plötsligt har blivit mindre :-)
Bara Pappan kan hänga upp 5 tröjor på tork utan att inse att det är smutstvätt han står och hänger  :-)
He, he!

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0