Söndagkväll

... klockan är 19.44 och båda mina guldgrabbar sover!!! Det hör inte till vanligheterna kan jag säga :-) Men helgen har varit hård. I går sov Storebrors kompis Linus över och det blev minst sagt sent. Klockan var över midnatt innan de äntligen somnade. Kusin Signe var också här och lekte hela dagen så Lillebror somnade i soffan av ren utmattning, utan både välling och pyjamas. Alla tre grabbarna vaknade tidigt i morse och har hållt i gång hela dagen, så nu var de rejält trötta. Storebror var nära att somna i mitt knä framför tv:n till och med :-)

Så vad ska jag göra så här på söndagskvällen då, kan man undra... hmm... nu gäller det att förvalta tiden väl! Om en timme börjar "Mord i sinnet" och innan dess tänkte jag hinna med att duscha, öva lite på nya låtar som vi ska sjunga med Farin, samt fixa lite käk. Förhoppningsvis kommer den käre maken (hi, hi!) hem i tid så vi kan käka och pysa lite i soffan medans vi tittar på Mord i sinnet. Att käka framför tv:n är för övrigt ingen lätt manöver just nu eftersom vi inte har något soffbord :-) Har provat allt från att sitta på golvet och ha tallriken på en bricka till att ställa upp stolar och ha som bord. Men det är bara att konstatera att man nog inte kan leva utan soffbord om man har tänkt sig att käka sittandes i soffan emellanåt och dessutom vill behålla mattan nedanför i någorlunda fint skick. Ska ta en tur till Mio-möbler någon dag.

För övrigt har helgen varit trevlig. Var hos systerYster och kusin Signe i fredags och i går var det storhandling, matlagning, middag, kompisar och kusiner, systrar och svärföräldrar :-) Idag har vi röjt och städat och plockat i ordning. Skönt med en heldag hemma och bara pyssla.

Nu ska jag duscha!
Ajö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0