Inte så pjåkigt trots allt

Det var inte kul att vakna upp till detta snöoväder i morse. Nej, nej, NEJ!!! INTE mera snö nu!!! Men vad gör man åt det? Inte mycket. Man ojjar sig, suckar, ojjar sig lite till, packar på sig alla gamla vinterkläder igen, tar ett djupt andetag och ger sig ut i ovädret. Sopar muttrandes av bilen. Får snö innanför vantarna och i skorna. Storebror slänger iväg en stor snöboll "rakt i röven" (hans egen kommentar!) på mig. Storskrattandes hoppar han in i bilen för att undkomma mig och mitt nu rätt så dåliga humör. Rattar iväg till skolan och dagis och sedan sitter jag och suckar vid mitt skribord hela dagen. Tittar ut genom fönstret och muttrar argt över denna eländiga snö som nu har blivit till en snö-slask-blandning. Det är fortfarande minst 1 decimeter snö och alldeles vitt. Riktigt blöt hemsk snö som tränger sig i skorna. Blä!! . Är fortfarande på rätt så dåligt humör när vi hämtar grabbarna, men upptäcker att både Storebror och Lillebror har haft superroligt ute i snön idag. Kan man vara arg då? Näe!! Det går ju bara inte! Lillebror var riktigt rödrosig om kinderna och alldeles snöig (och dyblöt) efter att ha skuttat omkring i snöhögarna. Storebror hade alla sina kläder i torkskåpet (inklusive strumpor och skor) så han hade också lekt som en galning i snön. Kanske jag också borde ha gett mig ut och hoppat i snödrivorna så hade det blivit en mycket roligare dag? Ska tänka på det tills i morgon. Kanske får ta en stund ledigt och ge mig ut och göra snöänglar eller nå´t...


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Blev det några snöänglar?
Vore ju roligare att vara liten nu....

2008-04-10 @ 20:54:05
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0