Konstiga tankar i korgliften

Såg just på Aftonbladet att en man ramlat ur en korglift vid Riksgränsen. Precis det är jag alltid rädd för när jag åker korglift. Fast han hade tydligen inte fällt ner säkerhetsspärren, vilket jag ALLTID är mycket noga med att göra. Så då får man väl nästan skylla sig själv om man ramlar ur, eller hur!? Jag får nästan tvångstankar när jag sätter mig i korgliften. Måste kolla flera gånger att jag har båda stavarna med mig, att alla har satt upp sina skidor på fotstödet och att ta upp mobiltelefonen ur fickan är helt uteslutet för då blir jag alldeles slapp i armarna av nervositet så jag skulle förmodligen tappa den direkt. Fick bita mig i tungan ett antal gånger när jag åkte liften med Storebror för att inte skämma honom, men när han kom på att han ville böja sig ut åt sidan och försöka nå liftstolparna när vi gled förbi, då var jag tvungen att säga stopp. Fast jag blev så rädd så jag kunde såklart inte bara säga: "Gör inte så där, man ska inte hänga ut från korgen för då kan man ramla ner." Näe, så fort jag öppnade munnen kom det värsta skrämselbeskrivningen av hur liften kan stanna och vi i så fall måste fira ner oss med räddningssnöret bakom ryggstödet och farbrorn som sköter liften skulle stå där nedanför och vara jättearg på oss.  Vet inte var jag fick allt det ifrån... :-) Det bara kom ut när jag öppnade munnen för att snällt säga: "Gör inte så där, man ska inte hänga ut från korgen för då kan man ramla ner." Helt onödigt, men.... han slutade bums i alla fall. Men det hade han säkert gjort om jag tagit den kortare versionen också :-)

Nåväl... Kom på en till sak som inte var så kul i fjällen - min säng! Jag och grabbarna sov i "vardagsrummet" (det enda rummet, förutom en sovalkov med två våningssängar) i en hörn-bäddsoffa. Storebror på ena sidan, Lillebror på den andra och jag själv i mitten. Jag låg precis i skarven mellan soffan och utdragssängen och eftersom soffan var aningens nersutten så var det en höjdskillnad på typ en halv centimeter eller så. Var helt ledbruten varje morgon när jag vaknade. Sååå skönt att sova i min egen säng igen. Även om det är mycket trängre (finns det ett ord som heter så? Mer trångt kanske det heter..? Hmm....), för nu ligger vi alla tre under mitt täcke och på min sida av dubbelsängen, men det är åtminstone mjukt :-)


Kommentarer
Postat av: Martina

trångare heter det på sandviksmål =) trängre heter det om du frågar mig i form av Fröken Eriksson =)

2008-04-06 @ 20:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0