Labero å kaffefontän

Storebror och jag har fått en ny idol. Jag är inte lättimponerad när det gäller trolleri, men Joe Labero...ja vad ska man säga? Världsklass!!! Storebror var skräckslagen de första 10 minuterna av föreställningen - det var människor i mask och i svarta munkkåpor, rök, mystisk musik och PLÖTSLIGT trollas Mr Labero fram ur en riddarhjälm och ett skynke. HUUU! Storebror höll krampaktigt i min arm, men efter en stund så glömde han bort att vara rädd. Några små återfall fick han, bland annat när en av Laberos medhjälpare hoppade ner i en "låda", blev i hopvikt och perforerad av tre samurajsvärd, men annars satt han och tittade faschinerat. Han sade inte många ord i bilen på väg hem, men så fort vi steg in hos Farmorn och Farfarn där resten av familjen befann sig, så bubblade alla intryck fram. Han pratade oavbrutet i säkert en timme om alla trick Joe Labero hade gjort :-) Mest imponerande var att han faktiskt flög...Labero alltså,. Fråga mig inte hur det gick till, men det sista som hände var att han ställde sig mitt på scenen och svävade iväg... Det var verkligen superbra!!! Tobbe Trollkarl och Carl-Einar Häckner kan slänga sig i väggen :-) Jag gillar, som sagt , inte trolleri särskilt mycket, men Labero är helt klart min nya idol - det var en helt suverän show!! Kan verkligen rekommenderas för den som får tillfälle!
Bara en sådan sak som det här:

image101
...att han tar sig tid att komma ut och skriva autografer efter föreställningen, gör att jag gillar honom skarpt! Grabbarna fick med sig en souvenir hem också. Det var inte utan att de var lite småskrajja :-)



Dagen idag har varit solig och riktigt vår-varm! Började dock mindre bra när Pappan och jag bestämde oss för att ta en lyxfrukost på McDonalds. Körde McDriven och beställde varsin Egg McMuffin och Kaffe och jag lyckades balansera alltihop i knät hela vägen till jobbet. Nästan. I rondellen strax utanför så började det plötsligt spruta upp kaffe ur det lilla luft-hålet i locket på båda kaffemuggarna!!! Det var verkligen som en fontän :-) Rakt ner i mitt knä. AAAAjj!!!  Men resten av dagen har gått ganska smärtfritt tycker jag... Har hämtat tapeterna (snart, snart ska ni få se vår fina fototapet!!), köpt lite grejjer till gardinerna som ska upp på vårt hemma-kontor (skulle ha gjort för flera veckor sedan) och övat med Mollgan (sånggrupp som inte är min vanliga, men de har samma sångfröken och behövde förstärkning till sin konsert i Trönö nya kyrka på söndag)

Nu ska jag ta en dusch och fixa lite här på kontoret!

Go kväll!


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Labero var ju i Bollnäs häromveckan, fick väldans bra kritik där också!

Inga brännblåsor hoppas jag!

2008-04-22 @ 07:35:03
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0