Nämen vad konstigt

Jag drömde om min gamla FA fröken häromnatten.
Det var väldigt länge sedan jag hade FA. (för den som inte var med på den tiden FA var ett stående ämne i skolan, så betyder det Fria aktiviteter. Basånivet) Men när jag gick på mellanstadiet hade jag det och min fröken hette Barbro. Har ni gått på Lerviksskolan eller Östanboskolan vet ni precis vilken Barbro jag menar. Jag har inte träffat FA-Barbro sedan sist jag hade FA. Det är typ 22 år sedan. Eller, jo jag har kanske stött på henne någon gång, men....ja, det är länge sedan i alla fall.

Hur som helst.
Jag drömde att hon passade Lillebror. Och hon passade honom så himla bra att han knappt ville åka hem. Det var nästan så det blev lite läskigt. Han ville hellre vara hos Barbro än hos mig.

Så för ett par dagar sedan, när jag kommer gallopperandes över Gågatan i ett hopplöst försök att undgå regnet när jag skulle ta mig från plats A till plats B så hör jag någon som ropar på mig och där står: Barbro!

Då blir det konstigt. Det är nästan så det snurrar till lite i huvudet och jag är på vippen att fråga hur hon tyckte det gick att passa Lillebror häromkvällen. Men så hejdar jag mig när jag kommer på att det vore ju en konstig sak att fråga. Men vad ska jag säga istället?
Det blir ett "Nejmen heeej!"
"Hej, det var länge sedan" säger Barbror
"Ja verkligen och vad konstigt" säger jag
"Är det konstigt?" säger Barbro
"Jaa" säger jag "Vet du jag drömde om dig häromnatten och så dyker du upp här! Vad konstigt"
Barbro skrattar lite och jag också.
"Ja, det var konstigt" säger Barbro"
"Jaa, oj vad konstigt"
"Konstigt"
"Ja, konstigt. Men... ja. Hejdå då!" säger jag
Och så pinnar jag vidare och undrar vad sjutton det var som hände.
Lite förvirrat blev det och hon tyckte nog att jag var rätt konstig...


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hmm, är det Babba du menar? :)

2008-08-24 @ 17:23:11
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Heson

Just precis!

2008-08-24 @ 22:35:59
Postat av: Heidi

Henne har jag också haft, härlig tant! :D

2008-08-28 @ 12:18:12
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0