Slutspurt på semestern

Attans vad fort det går. Bara några dagar kvar av semestern. Fast ska jag vara ärlig så har jag tjuvjobbat en hel del den här veckan. Det märks att folk är tillbaka nu, så telefonen ringer titt som tätt så ibland måste jag rycka in och fixa lite grejjer.

Igår sov KusinSigne över här och blev kvar tills efter lunch idag. Vi har haft jättemysigit och bland annat lekt Furuvik (! Det är en ganska komplicerad lek som innefattar diverse låtsas-telefonsamtal, bussresor och annat. Får beskriva det hela en annan gång :-) !), gjort gipsfigurer, fikat, lagat mat till Ambus, mm, mm, mm.

På kvällskvisten idag var vi till Bollnäs och hälsade på Morfarn litegrann igen. Han var vid gott mod och dagen till ära fastkopplad i en droppställning inför morgondagens hjärtröntgen. Lillebror tyckte nog att det såg lite läskigt ut med alla sladdar och slangar hit och dit, men bara Morfar hade redogjort för vad alla var till för så var det ok. Morfarn själv har fått bästa rummet, precis bredvid expeditionen och har full koll på vad som händer på avdelningen. Tror knappt ens han har tid att läsa tidningen :-) Hihi!

Nu ska jag arbeta lite innan det är godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0