Vilken natt...

Stackars Lillebror har klagat över magont i några dagar. I går var han helt slut, somnade ett par gånger under dagen på dagis och tvärsomnade i soffan när han kom hem. Ont, ont, ont i magen hade han. Jag ringde rådgivningen som tyckte att vi skulle avvakta till morgonen, men Lillebror vaknade strax efter 1 i natt och kunde inte somna om. Vi provade med varm vetekudde på magen, ligga ovanpå täcket, ligga under täcket, ligga på mage, ligga på rygg, på sidan med vetekudden framför och på sidan med vetekudden bakom, osv, osv. Tillslut ringde jag rådgivningen igen och vi fick komma in till sjukhuset i Hudiksvall.
Kl 02.40 åkte vi iväg.
Klockan 04.00 konstaterade doktorn att hon inte kunde hitta något fel på stackars Lillebror, men att vi skulle få stanna kvar några timmar för säkerhets skull.
04.30 fick vi en säng och somnade bums.
06.40 vaknade Lillebror igen och 09.00 fick vi åka hem.

Det magonda är som bortblåst och Lillebror är pigg igen. Ibland räcker det visst med att bara kliva in på sjukhuset så blir man frisk! Nu behöver jag ett botemedel mot trötthet också... sova en stund kanske? Lite kaffe?
Jag provar bägge delarna tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0