Bokrea-fynd

Var och fyndade lite på bokrean idag. Eller fyndade och fyndade... det var inte riktigt läge att botanisera bland reaböckerna eftersom Lillebror var trött och hungrig och inte på sitt mest lysande humör, men vi hade beställt lite böcker som vi hämtade. Jag köpte två böcker av den norske deckarförfattaren Jo Nesbö (ska vara ett norskt ö, ni vet ett o med ett streck igenom, men hur 17 gör man det?) och grabbarna hade beställt "Nelly Rapp-Varulven", "Oskar i lådbilslandet", "Familjen Nalle spelar fotboll", "Ingrids plåster" (tror jag den heter. Det är i alla fall Katerina Janouch...hur hon nu stavar... Svårt det här :-) !!!) och "Gummi-Lisa hittar hem". image70
Gummi-Lisa var Lillebrors val. Han såg den direkt när vi slog upp bokrea-broschyren från Bokia förra veckan och bestämde sig direkt. En stor, rosa fin, badanka på omslaget tyckte han verkade bra. Har tagit fram broschyren med jämna mellanrum och bara tittat på den fina bilden :-) Men nu när vi har läst den så vet jag inte... den var inte sådär jättebra när allt kom omkring. Men bilden på framsidan var i alla fall fin.

Kom ett bokpaket i brevlådan idag också, men det har jag inte öppnat ännu. Det är Roslund och Hellströms nyaste, som heter... som heter... vad svårt det här var... vänta! Jag måste surfa och kolla (för jag orkar ju förstås inte gå ner och titta!) "Edvard Finnigans upprättelse". De är helt klart mina nya favoriter i genren svenska deckarförfattare. Har läst "Box 21" och "Odjuret". Suveränt bra!! Kan verkligen rekommenderas. Dessutom läste jag just ut Håkan Nessers "En helt annan historia" som också var riktigt bra.

I förrgår började jag på "Snabba cash" av Jens Lapidus. Heidi rekommenderade, så jag hoppas den är bra ;-) Har inte riktigt kommit in i den ännu, men jag har bara läst tre kapitel än så.

Ja... lite boktips var det.
Nu blir det en avocado och keso macka och en kopp the!
Go´natt!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Härligt! Snabba Cash! :) De skulle man behöva ibland :D Nästan så jag skulle kunna läsa den igen, men tror jag väntar tills den kommer som film, Patrik hade läst nåt om det!!!! :)

2008-02-27 @ 08:39:30
URL: http://www.hblogg.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0