Farliga byx-snoddar

Köpte mig ett par nya byxor igår. Lite jeans-liknande men med snoddar längst ner så de blir lite sådär "puffiga"... ja, ni fattar. Hade dem på mig idag. När jag skulle hämta Storebror på skolan klev jag ur bilen, stängde dörren och tog ett och ett halvt steg. Sedan låg jag plötsligt med näsan i snöslasket. Det tog en sekund eller två innan jag insåg att byxorna (snodden då förstås) satt fast i bilen :-) Försökte kravla mig upp på ett hyfsat coolt sätt. Borstade av mig lite (fortfarande med benet hängandes i snodden från bildörren) och började tokskratta när jag insåg hur komisk jag måste se ut :-) Ha, ha ha!!! Försökte öppna dörren, men då ser jag att snodden inte hade blivit fastklämd i dörren som jag först trodde. Nähej då. Den satt fast i den lilla spaken som man drar bak sätet med. Och när jag skulle öppna dörren så var liksom benet i vägen. Var tvungen att sätta mig ner på huk och försöka lirka mig ner så pass att nederkanten på bildörren hamnade över benet (svårt att beskriva. Hade jag haft en kamera och kunde fota mig själv just där - hahahaha!!! Ni hade skrattat ihjäl er!!) innan jag fick upp dörren. Var tvungen att sätta mig i sätet för att få bort den förpillade snodden från spaken :-)
Samlade ihop mobilen och nycklarna som hade ramlat ur fickan när jag föll som en fura och linkade in till skolan. Var tvungen att känna på näsan så jag inte hade fått något härligt blodigt sår där, men det var ok. Ena knäet var lite skrapat, men byxorna och snodden var hela och fina i alla fall :-)

Letade en stund efter Storebror, men hittade honom inte och ingen visste var han var. Inte förrän jag träffade på en fritidsfröken som meddelade att han hade följt med en kompis hem för flera timmar sedan! Visade sig att Pappan hade glömt att berätta den lilla detaljen för mig :-) Dessutom hade Pappan glömt bort att vi skulle till Mormorn och Morfarn för att käka mat och semlor, men det är ju en annan historia. Lite lätt förvirrad, men han är bra ändå :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0