Har man sagt det så...

Storebror, Lillebror och Mamman är på badhuset (igen!) När alla har svidat om till badkläder undrar Mamman om någon behöver gå på toaletten innan badet. Lillebror är tveksam, men bestämmer sig för att det behöver han inte.
"Men, du kanske ska gå ändå, för säkerhets skull?" säger Mamman som har uppfattat den lilla tveksamheten. "Det är ju bättre att du gör det nu så slipper vi gå upp ur badet och in på toa och frysa och trassla av blöta badbyxor" försöker hon, men Lillebror har bestämt sig.
"NÄE!! För jag ÄR inte kissnödig. Jag ska inte kissa förrän vi ska åka HEEEM!" säger Lillebror på sitt eget diskreta sätt så hela omklädningsrummet hör.
Mamman ger sig.

10 minuter senare:
"Mamma. Kan vi åka hem nu?"
"Redan? Men vi har ju nyss kommit"
"Jag vill inte bada mer. Jag vill åka hem.", säger Lillebror och liksom hoppar upp och ner.
Mamman hajjar och det blev, efter lite övertalning, språngmarsch till toan :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0