Måndag igen

Så var det måndag igen :-)
Det vette katten vart helgerna tar vägen. Den här helgen har väl mest bestått av... tja.... få se nu... diverse sportaktiviteter samt god mat och fika :-) Rätt bra kombination. Gjorde ett pass på löpbandet i lördags. Det var länge sedan jag var på ett gym innan jag bestämde mig för att testa Campus Vågbro, så alla dessa underliga maskiner känns rätt så främmande. Lite läskiga, rent av :-) Pappan, som tränar innebandy strax bredvid, har hela tiden sagt att det inte verkar vara så mycket folk alls där på kvällarna, så det tyckte jag lät bra innan jag bestämde mig för att införskaffa mitt träningskort. Men det är ALLTID folk där, så antingen lurade han mig, eller så har han varit blind. Men jag glider in där och försöker låtsas som om jag har full koll på allt, fast snart kommer nog någon att undra varför jag bara står och harvar på löpbandet. Ska få mig en genomgång av alla grejjer av Lillemor (jobbar på Sjukgymnastkonsult och är även Farin-kollega) på onsdag så kan jag börja träna på riktigt sedan :-)
Storebror hängde för övrigt med mig dit i lördags. Han drog på sig linne, shorts, gympadojjor och svettband och sprang som en galning på löpbandet :-) Efteråt konstaterade han att det var det ABSOLUT roligaste han hade gjort någonsin och han ville gå på gym VARJE dag. Men jag vet inte jag... Det var lite sjåigt för den stackars Mamman som var tvungen att förmana honom hela tiden (han kan, som de flesta sju-åringar, vara rätt så klåfingrig!). Det är inte alltid så lätt att när man skumpar omkring på ett löpband och flåsar som en häst samtidigt som man försöker låta bli att ramla av (lätt hänt när man börjar bli trött!)

Det var det det... har nyss haft besök av kusin Signe med föräldrar. SysterYsters mage är för övrigt väldigt stor nu :-) Bäbisen ska väl titta ut om typ 3-4 veckor eller så är det tänkt. Längtar!!! Var på KappAhl för att köpa byxor till grabbsen idag och var tvungen att ta en runda bland bäbiskläderna också! Det gäller ju att ha koll så jag vet vad jag ska inhandla när han/hon har pluppat ut.

Nej, nu måste jag sluta. Jag har lite kvällsjobb att göra!

Go kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0