Pudeljakt och andra skojigheter

Storebror och Lillebror hittade på en ny lek idag. Lillebror var E-type och skuttade runt köket-hallen-vardagsrummet-köket-hallen-vardagsrummet mycket hjulbent och med stora kliv och jagade en pudel, dvs Storebror! Hihihi!! Mycket underhållande!  :-)
De har kollat in E-type och the Poodles på YouTube idag (därav leken får man förmoda) men plötsligt i eftermiddags gick det inte att titta på någon enda film från Melodifestivalen. Svt hade satt stopp. Kanske rätt så bra om det ska finnas någon rättvisa med tävlandet. Men besvikelsen på Thelbacken var stor kan jag meddela!

För en stund sedan när kvällens bok var avklarad och Storebror hade läst sin läsläxa för oss så pratade vi om att vi kanske ska ta en tur till badhuset i morgon. Storebror blir alldeles till sig i pyjamasen (han har ju inte varit utanför dörren på ett och ett halft dygn nu och det börjar märkas!) och säger lyckligt:
"JAA!! Mamma, vet du... vet du, att då. Alltså på badhuset, då, då ska jag knull..., knurrla, knulla..nä, knöla ihop mig till en boll och hoppa bomben i vattnet!!"
... och det tyckte Mamma var jääätteroligt! Jag har inte heller varit utanför dörren på ett par dagar och det börjar visst också märkas! :-)

För övrigt så känner vi oss mycket piggare idag, förutom stackars Pappan som har varit sängliggandes hela dagen. Feber och ont i kroppen. Inga magsjukesymptom konstigt nog... Men det är tillräckligt synd om honom som det är. Lillebror frågade efter maten om inte Pappan skulle ta en till "Albedon" snart - vet inte om det var för att han tycker det är roligt att hjälpa till med att trycka ut tabletterna ur folieförpackningen, eller om han helt enkelt var trött på att Pappan bara låg och sov hela tiden :-)

Nu ska jag försöka mig på att jobba lite. Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0