Badhusbesök

Idag fick jag världens idé och gjorde slag i saken direkt:
Har haft alldeles för dåligt med tid till att träna under hösten och nu har de flyttat mitt favorit-gympa-pass till torsdagar, samtidigt som vi övar med Farin (otroligt opraktiskt). Har visserligen kommit på den briljanta idén att jag ska börja träna på Campus Vågbros eminenta gym, men det får bli en senare historia. (ska ringa och skaffa mig ett kort i morgon). Nåväl... på förmiddagen idag insåg jag att det har gått ännu en veckan när jag bara har suttit på ändalykten framför datorn, men jag har ju för bövelen hela lunchen när jag kan ägna mig åt att träna. Har varit helt insöad på att träning måste ske på kvällen, men varför då!? Sagt och gjort. Kom på att badhuset nog var lämpligast. Det tar mig ganska precis 30 minuter att simma en kilometer och då hinner jag ju lätt byta om och vara tillbaka på jobbet på en timme. Så så fick det bli!

Det var några veckor sedan sist jag var där och det hade kommit upp några nya skyltar sedan sist. Direkt efter kassan stod det: "Var vänlig och bär dina skor till omklädningsrummet". Då gjorde jag det. Väl inne i omklädningsrummet stod det en annan skylt: "Förbjudet att bära skor inom anläggningen"... hmmm... Då kände jag mig plötsligt lite förvirrad. Men jag skulle ju bada och då kan man ju hur som helst inte ha skorna på, så jag skyndade mig att lägga in dem i skåpet.

Tog span på den bana i bassängen där det var minst med folk. Bara en farbror med badmössa och simglasögon som frustade och väste medans han crawlade fram i slowmotion. Det kändes ok. Hoppade glatt i och började simma. Mötte farbrorn på halva vägen och insåg att det var väldigt smalt att mötas... farbrorn kom närmare och närmare och jag upptäckte i sista sekund att han inte såg mig, så jag fick kasta mig mot kanten och hålla fast tills han hade plaskat förbi. Mina glasögon blev alldeles prickiga(jag kör vanliga, inga simglasögon. Förr brukade jag vara utan, men en gång hejjade jag flera gånger på en tjej som jag trodde var en gammal klasskompis, men när hon tillslut hejjade tillbaka insåg jag att jag hade tagit fel på person i min dimma. Så nu har jag dem på!). Bytte snabbt bana och simmade på min kilometer.

Kände mig mycket nöjd och glad när jag kom tillbaka till jobbet en timme senare!

...och vips blev klockan mitt i natten och min mage skriker efter en macka med avokado och keso samt en kopp the!
Grabbarna sussar gott i sängen. Pappan har åkt till Stockholm (vidare till Göteborg i morgon bitti) och jag har lovat Storebror att i morgon är dagen när vi ska promenera till och från skolan som han har tjatat om sedan skolstarten i höstas. Tänkte att det skulle passa bra när vi ändå inte har någon bil. Farfarn är backup ifall det regnar eller orken tryter!

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0