Busiga barn

Igår hann KusinSigne och Lillebror med att:
- klippa håret på Lillebror. Visserligen var det bara ett par av hans lockar som föll offer för saxen, men det var inte utan att jag blev smått kallsvettig när Signe kom skuttandes och glatt berättade att Lillebror hade fått ny frisyr :-) Själv sade han bara, med pytteliten röst: "Jag ville bara bli lite fin"...

- tvätta vår bil med diskmedel och vatten. På insidan. De satt och putsade på Lillebrors trampbil (trodde vi) och Pappan skulle ta bilen ner till båten en sväng men hittade inte bilnycklarna. Pappan letade och letade och råkade titta ut på gården. Där var alla dörrarna på bilen öppna och i baksätet satt KusinSigne och Lillebror och skurade baksätet med varsin nagelborste, vatten och diskmedel :-) De hade putsat rutorna också, med en dyngsur handduk. Det blev.... inte så fint :-) Men tanken var ju god i alla fall, för bilen behöver verkligen städas.

Och idag har Storebror och kompisarna Anton och William haft stenkastningstävling. På en bilparkering. Dåligt val av plats om ni frågar mig. De skulle bara se vem som kunde kasta sten längst in i en skog, men var då tvugna att kasta över bilarna. Jättebra... om man är sugen på att använda semesterkassan till att betala omlackering av ett antal bilar. Det är inte jag. Och förmodligen inte Anton och Williams föräldrar heller :-) Hur som helst, så enligt grabbarna själva så råkade de bara träffa en bil, men de hade kollat noga och det hade INTE blivit några märken. Hoppas på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0