Försvunnen kusin och vad mycket man hinner på en morgon

Pappan spelade på Långnäs igår. Trots ögoninflammation och feber, stackarn. Kl 04.22 kom han hem och fnissade lite åt en hög med barn som låg huller om buller i bäddsoffan. Så frågade han mig var kusinSigne var. Jag blir alldeles förskräckt och tänkte att hon kanske hade knatat iväg i sömnen eller nåt. Bara någon timme tidigare hörde jag hur hon ramlade ur bäddsoffan med ett brak, men när jag rusade in höll hon som bäst på att kravla sig upp och så fortsatte hon att sova. Men var hade hon tagit vägen nu?! På med glasögonen och gnussa ögonen ordentligt. Men hon låg ju där! Pappan hade nog bara inte tittat ordentligt i högen med barn. Jaha, så var man klarvaken då. Men tillslut somnade jag om en stund.

Kl 06.32 kommer Lillebror invinglandes i sovrummet med sin vattenflaska i ena handen och Ambus i andra. Knappt vaken kryper han ner i min säng och somnar om. Efter två minuter hör jag kusinSigne kliva upp och rusa ner för trappan. Lite trött är jag, så jag inser inte direkt att jag kanske borde kika efter vad hon gör. Men så hör jag hur hon ropar:
"Hea! Jag är kissnöööööödig!!!"
Bråttom bråttom! Hon kommer upp för trappan igen och in på toa. Jag hämtar Lillebror och säger att vi ska krypa ner i bäddsoffan alla tre så att Pappan får sova i fred och så kan vi somna om en stund. "Men jag är JÄTTEVAKEN" säger kusinSigne, lägger huvudet på kudden och somnar om :-)

Kl 07.35 Lillebror och Signe kommer på att de ska göra egen isglass. Bara att kliva upp och fixa det.

Kl 07.45 Barnkanalen och frukost

Kl 08.10 Matlagningen är igång...

Kl 08.35 Maten klar och köket ett bombnedslag. Geggamojja i besticklådan och på golvet... Jag städar. Placerar barnen i soffan med en film.

Kl 09.15 Picknick i Spindelmannentältet på gräsmattan

Kl 09.17 KusinSigne ramlar och skrapar upp ena knäet. De i kvarteret som fortfarande sov vaknade nu :-) Plåstra om med Batman-plåster.

Kl 09.30 Vi rensar ogräs. Jätteroligt för alla barn i ungefär 3 1/2 minut :-)

Kl 09.35 Vi putsar lite på trädgårdsmöblerna istället

Kl 09.42 Kollar om det finns några mogna smultron. Plockar dem och lägger dem i geggamojjs-maten. Men vi fick smaka varsitt i alla fall.

Kl 10.00 En kopp kaffe och lite surfande... Barnen pysslar och tittar på film. Själv gäspar jag mest :-)

Ja, oj vad mycket man kan hinna med på en och samma morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0