Matlagning över styr

Jag berättade ju för några dagar sedan om Lillebror och hans matlagning. Varje dag lagar han mat till Nalle-Ambus. Drar fram en pall till skafferiet för att nå upp till handtaget och så botaniserar han bland socker, mjöl, ris, kaffe och annat som finns där inne. Den ena geggamojjan blir värre än den andra. Men nu har Mamman har tröttnat. Det är inget roligt med kakao i strösockret och jasminris i mjölet. Så i morse kom jag på en briljant idé och slog samtidigt två flugor i en smäll. Skafferiet behöver städas och det brukar alltid finnas förpackningar med utgånget datum och en del med bara lite skrap på botten. Så jag städade, samlade i hop det jag hittade som var gammalt eller nästan slut och lade allt det i en laga-mat-till-Ambus-påse som man kan härja fritt med! Skafferiet är skinande rent och både Lillebror och jag är glada :-) Och Ambus med hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0