Att klippa en gräsmatta

Vi har ingen stor tomt. Rätt pytteliten egentligen. Åtminstone när man vill ha fotbollsmatch eller spela brännboll eller annat. Men när man ska klippa det alldeles för långa gräset med en gammal hederlig handjagare så är den way too big! Jag bara säger det. Åbäket till bensin-klippare vägrade starta, trots nya tändstift, fulla tanken med bensin, lite påfyllning av olja, ett par ilskna sparkar på motorn och fyrahundrasjuttioelva ryck i snöret. Nix pix. Vägra starta. Så det blev handjagaren. Ipoden i öronen, gummistövlar och handskar. Typ tre timmar senare var jag färdig. Brukar ta 30 minuter med vanliga gräsklipparen. Men då får man inte lika mycket motion. Man svettas inte lika mycket och man tränar inte varken vaderna eller armarna tillnärmelsevis lika mycket. Observera min positivitet här. Det gäller att hålla humöret uppe trots motgångar! Handjagaren fick sig ett par rejäla sparkar när den körde fast allt för mycket i gräset och när det hade trasslat in sig för mycket gräs i hjulen så den vägrade rulla framåt och orsakade tvärstopp samt blåmärken på mina höfter. Men annars så. Oj oj vad jag tränade :-) Slår vilket gympapass som helst. Dessutom är det ju miljövänligt också. Bara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0