På kavrings-jakt

I förmiddags gav jag mig själv ledigt en stund för att åka till E-center och inhandla midsommarmaten. Tänkte att det var bäst att vara ute i tid, för kavringen som Farmorn behöver ha till sin smarriga midsommar-tårta, brukar ta slut i ett kick. Hon har varit på kavrings-jakt i flera dagar utan att lyckas, så nu tänkte jag göra ett försök. Nöjd med det beslutet rattade jag iväg, bara för att snabbt inse att det var fler än jag som kommit på att det var smart att vara ute i tid. Fullt med folk överallt. Och de var som GALNA!! Alla ni som har varit på E-center vet att kundvagnarna är GIGANTISKA. Verkligen väl tilltagna. När jag kom in på Kvantum möttes jag av ett myller av övergivna jätte-kundvagnar. På sin höjd stod det en suckande man och lutade sig mot handtaget (men det var bara ett fåtal. De flesta var helt övergivna.). Resten av kundvagns-ägarna befann sig med näsan (och halva överkroppen) i de stora lådorna med färskpotatis.

Trängseln lättade lite vid tomaterna, men vid kyldisken var det stopp igen! ALLA skulle köpa gräddfil och vispgrädde.
Efter många om och men kom jag tillslut fram till brödavdelningen och letade upp kavrings-hyllan. SLUT!!! Men skam den som ger sig. Jag snokade rätt på en expedit som smög omkring där bland hyllorna och jag väste ilsket: "VAR är kavringen". Det var inte meningen att låta otrevlig, men det gav resultat i alla fall, för vips hade hon fiskat fram en nybakt kavrings-limpa. Längst ner i en stapel av blå bröd-plast-backar låg den. Rafsade snabbt åt mig den och tackade för hjälpen. Hehehe. Yes!! Midsommaraftonen är räddad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0