Bonnrötan Petter från Söderhamn

Och här sitter jag och hejjar på Sverige i fotbolls EM och käkar popcorn :-)

Det finns flera konstigheter i den där meningen. Inga grammattiska (fast nu kanske det blev ett?! Svårstavat ord. hehe), men innehållsmässigt. Det är det meningen säger som inte låter klokt.

Nr 1: Jag tittar på Fotboll. Händer MYCKET sällan. Särskilt på tv. Brukar på sin höjd kunna åka på en eller ett par av Trönö IKs hemmamatcher. Men då serverar de ju korv och hamburgare. Och kaffe. Och så finns det massor av folk att prata med. Men jag tittar inte på fotboll på tv. Nej, nej, nej!

Nr 2: Jag sitter här och tittar på fotbolls em ensam. Helt själv i tv-soffan. Pappan med flera, är hos farbrorLinus och kollar på hans superduper-tv och dricker öl.

Nr 3: Jag hejjar verkligen på Sverige! Kom på mig själv med att småflina lite när Zlatan gjorde mål. Och när Petter snubblade in sitt så skrattade jag lite. Högt! Inte ironiskt eller så, utan för att jag blev glad! Hejja Sverige!!! Och hejja Petter. Tycker plötsligt lite synd om Storebror som inte tittar på matchen utan ligger och snarkar i sin säng :-( Han hade gillat det här.

Nr 4: Jag käkar popcorn på en tisdag. Kanske inte fullt lika konstigt som allt det övriga, men ändå lite underligt. Brukar hålla rätt hårt på att godsaker är till för helgen.

Vad drar man nu för slutsatser av det här?

Tv-utbudet är under all kritik så jag är TVUNGEN att titta på matchen i brist på annat! Ja visserligen, men jag tittar ju sällan på tv i alla fall, så det borde ju inte spela någon roll...

Jag har, trots att jag varit övertygad om att jag aldrig skulle bli det, påverkats av allt fotbolls em-snack som försiggår ÖVERALLT!! Tja... det är kanske så.

Allt det här med fotbollsskolan och Petter Hansson som startade karriären just här har nog påverkat mig mer än vad jag trodde :-)

Jag får väl helt enkelt erkänna att jag tyckte det var spännande. Ja jädrans....
Den du Pappan :-)


Kommentarer
Postat av: Martina

å stackars dig ;) Jag kollar inte heller på fotboll och inte heller i detta fall. Medan Mathias satt nere och kollade på fotbollen låg jag bredvid Freja i sängen och lyssnade på en ljudbok. Helt okej =) Fast jag kunde inte låta bli att gå ner med jämna mellanrum och höra hur det gick för sverige. Men kolla kändes lite övreskattat för min del =) heheh

2008-06-11 @ 08:35:07
Postat av: M

Hej! Tack för din snälla kommentar...och jag kunde inte hålla mig...!

2008-06-12 @ 16:42:34
URL: http://www.inteutanmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0