Midsommar 2008

Ja jädrans vilken helg... (Bilder kommer senare!)
Åkte ner till stugan i Axmar i torsdagskväll. På midsommaraftons morgon vaknade Storebror med feber... inte kul. Tur att den rutinerade Mamman hade packat ner Alvedon-som-smälter-i-munnen. Vad skulle vi göra utan den?! ALL annan medicin, oavsett om det är flytande, suppar, eller små tabletter är HELT omöjligt att få i Storebror. Åtminstone utan en rejäl muta. Men Alvedon-som-smälter-i-munnen skulle han kunna käka som godis om han fick! Hur som helst...

Själv velade jag fram och tillbaka hela morgonen. Ska, ska inte, ska, ska inte...JO... eller nä... eller vad sjutton, klart jag ska! Sagt och gjort. Jag betalade 100 kronor för att plåga mig själv i 8 kilometer uppförsbacke genom skogen i det årliga midsommarloppet från Gåsholma till Axmar. Jajjemen!! Dessutom gjorde jag det utan att komma sist! Bara en sån sak. Har inga vidare erfarenheter från tävlingar i sportsammanhang. Min förra tävling (skidtävling på Hällmyra när jag var 8) gick inget vidare. Då kom jag jättesist. Men nu hade jag säkert 5 stycken efter mig (har inte sett resultatlistan ännu). Sedan att det var 332 startanden är ju en annan historia, men jag KOM INTE SIST :-) Hehe! Däremot har jag haft världshistoriens värsta träningsvärk, men det får man ju ta!

Storebror, Lillebror och Kusin Signe sprang barnloppet och kämpade som galningar (trots febern). Kammade hem jättefina priser - en ryggsäck, hantlar (men Storebror valde dem bara för att det var en snygg tjej på förpackningen) och ett trepack vattenpistoler.

Dans kring midsommarstången vid dansbanan. Vi köpte massor av lotter och hade räknat med att behöva släpa hem alla vinster i en skottkärra. Men det var bara Lillebror som vann. En "korkskruvare"! En alldeles egen, som nu ligger uppe i hans rum. Så från och med nu är det Lillebror som ansvarar för att vinflaskorna blir öppnade när det är festligheter!

Resten av midsommaraftonen bestod av god mat, lekar, mer mat, lite allsång, grill, och så lite vin, öl och nubbe. Varmt och skönt och bara ett par små regnskurar på hela dagen. Perfekt!!!

För övrigt så....
.... råkade Pappan hälla olivolja i ögat på Lillebror (Tips: om man ska låtsashälla något ur en flaska - se till att korken är på)
.... tappade Storebror ännu en tand. Helt utan hjälp den här gången
.... hade jag en massa bra uppslag till blogginlägg, men eftersom jag aldrig lär mig att jag inte kommer ihåg saker utan att skriva ner dem så blev det inte mer än så här!

Hoppas ni också hade en trevlig midsommar i alla fall!
Ps: Kollade just resultatlistan. Jag kom på plats 305 :-) D.S

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Grattis! Du var ju långt ifrån sist...men nån ska ju bli det också! Du tillbringade midsommar i vackra trakter!

2008-06-23 @ 22:34:02
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Heidi

Bra jobbat Heson! Nästa år kommer du tvåa, för det är väl den gamla vanliga snubben som vinner?

2008-06-23 @ 22:56:51
URL: http://www.hblogg/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0