Skrämseltaktik

Det var en händelserik shoppingtur jag var på idag :-)

Hörde en mamma säga till sin lilla dotter i kassakön:
"Men gumman, stanna här med mig nu. Gå inte iväg någonstans för du vet, det är så mycket folk här och någon kan komma och ta dig och det vill inte mamma!"

Va!?!
Jag blev alldeles paff!
Så kan man väl inte säga!!?? Vaddå "komma och ta dig"?!?
Ok om hon hade sagt "du kan komma bort" eller "du kan bli påkörd av en jättekundvagn", men "någon kan komma och ta dig"!!!??

Vad förmedlar man till sina barn genom att säga en så´n sak?
Verkligen en bra taktik...
Ok, att det FINNS galningar, men man behöver ju inte skrämma barnen för det, eller?!?!
Vilken bra inställning till omvärlden den stackars lilla flickan kommer att få genom att passa sig för andra människor.
I och för sig kanske mamman hade en bra anledning till att säga så, vad vet jag, men det lät verkligen inte som en bra sak att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0