Sveriges varmaste

Ibland är det riktigt, riktigt trevligt att bo i Söderhamn. Som idag till exempel. Över trettio grader varmt - varmast i Sverige enligt en pappa jag pratade med när vi var ner på stan och åkte karuseller i eftermiddags. Har mest legat ute på gräsmattan på en filt under äppelträdet och bara myst, druckit kaffe och käkat kakor och glass och riktigt känt efter hur sköööönt det är med sol och värme. Man vet ju aldrig hur länge det håller i sig så det är lika bra att utnyttja det ordentligt. Hade egentligen tänkt ta tag i dammtussarna som ligger och dräller överallt på övervåningen idag, men det var ju bara HELT uteslutet!
Karusellerna på stan kändes för övrigt inte heller sådär hel-aktuellt, men har man lovat så har man. De dök upp i början på veckan så grabbarna har pratat om det i flera dagar. Försökte slingra mig lite och säga att det kanske är bättre vi sparar oss och åker till GrönaLund eller Furuvik på semestern, men. Nix pix. Rassliga gamla barn-karuseller på busstorget skulle de åka. Och som den snälla mamman jag är så halade jag upp 180 spänn för att de skulle få åka fem karuseller var. 180 spänn!!! Fatta!!! Inte klokt! 180 spänn för att jag ska stå där och vara livrädd när Storebror åker den rassligaste virvelvind jag någonsin har sett. Hu!

Här uppe på vår övervåning är det för övrigt flera grader för varmt just nu - trots korsdrag - så jag lägger ner det här nu och förflyttar mig raskt ner till altanen istälelt. Ska bara ta en dusch först!

Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0