Påskrapport

Har inte rört datorn på hela helgen! Hör och häpna! Fyra dagar utan att ens kolla e-posten, det måste vara någon form av rekord :-)

En liten helgrapport:
Skärtorsdag: Var rosslig i halsen så jag hoppade Farin-övningen. Blev hastigt och lustigt bjudna till Bollnäs så vi tog 100-bussen till Björn och Inga-Lill. Middag på Sport-inn med resten av Collinisarna. Mycket trevligt!! (fast jag hade lite samvetskval eftersom jag inte gick på Farinövningen... men jag lovar att jag ska öva flitigt hemma under veckan :-) ) Tog nattbussen hem. Hamburgare på Kalles korvkiosk (hamburgare smakar aldrig så gott som när man har varit på krogen och klockan är mitt i natten!!) och i säng vid 3-tiden.

Långfredag: Hmmm.... vad gjorde vi då... inget särskilt tror jag...Städade, bakade rulltårta, Lillebror låste in sig på toa i en halvtimme och när han öppnade så hade han fyllt handfatet med vatten och hällt i massor med tvål och nästan en hel tandkrämstub. Det var massor av lödder och där stod han, lycklig och med dyngsura kläder och rörde om bland bubblorna med en tandborste :-) Gullunge! En tur till pulkabacken hann vi också med.

Påskafton: Städade bort slipdamm och annat skräp från sovrummet. Dags att börja måla :-) Pulkabacken igen och sedan handlade vi lite inför kvällens middag. Hela släkten kom på besök. Lite knytkalas, snaps, vin, öl, bastu. Jättetrevligt, som alltid :-) Viss uppståndelse blev det när farbror Linus dök upp med andan i halsen och trodde att det brann i hans hus. Ringde brandkåren som ryckte ut med rökdykare och allt, men det var bara hans alkoholiserade granne som hade lagat maten lite för länge så det luktade underligt!

Påskdagen: Pulkabacken igen och middag hos Mormorn och Morfarn. Mums!

Och idag har vi hälsat på kusinerna i Kungsgården en stund. Sedan ville Lillebror åka till Farmorn och Farfarn så där blev han kvar resten av dagen (kom hem kl 19, nybadad och nyäten. Vilken service!). Storebror gick till kompis Erik och Pappan åkte till Bollnäs för att repa. Fick flera timmar för mig själv = hellyxigt!!! Städade lite, läste en tidning i solen på altanen, somnade till en liten stund... sååå skönt!!!! Sedan skulle Farmorn och jag träna lite, men när vi kom till gymmet gick det inte att få upp dörren!!! Snopet!! Försökte på alla sätt och vis, men det såg ut som om någon hade sparkat på den så att den liksom hade blivit tillknycklad på något sätt. Omöjligt att få upp! Hoppas det är fixat tills i morgon för nu behöver jag verkligen ett träningspass!!!

Nu ska jag käka söndagsmiddag och titta på en film. Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0