Skafferiinventering

Pappan bjöd nyss på en supersmarrig kaffedrink gjord på Amaretto-kaffe (finns att köpa på Kahls-coffeshop... eller vad det heter) lite cognac, vispgrädde och råsocker. Supergott :-)

I jakten på råsocker gick vi igenom vad som finns i skafferiet. Hittade bland annat:
2 förpackningar ströbröd
2 förpackningar ljus Maizenaredning
2 förpackningar mörk Maizenaredning
3 förpackningar florsocker
3 förpackningar pärlsocker
2 förpackningar råsocker
... och lite annat smått och gott.

Jag erkänner direkt. Det är MITT FEL!! Jag måste ha ett hål i hjärnan som gör att jag inte kommer ihåg när jag har handlat vissa saker. Särskilt sånt där som man inte gör av med speciellt mycket och som man oftast har skräpandes i skafferiet. Som råsocker och Maizenaredning till exempel :-) Det händer hela tiden!
Här och här till exempel.

Förresten så har jag gjort det igen: Tjongat huvudet i den där cigaretthyllan de har ovanför kassan på ICA! Vad ÄR det med den där hyllan? Varför sitter den där? Jag måste banne mig ta och klaga. Jag har ju blivit riktigt bra på det på sistone :-)

Nu: Sverige mot Canada!
Heja, heja!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vet var jag skall ringa en kväll när affärerna är stängda och jag håller på och bakar ;) hahahaha..

2008-05-20 @ 15:01:51
URL: http://www.hblogg/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0