Skolavslutning

Frågar Storebror om de har övat in några sånger till skolavslutningen nästa vecka.
"Japp" säger han och klämmer i med "Den blomstertid nu kommer"
Mamman känner sig genast lite nostalgisk och klämmer i hon också.
Storebror tittar lite underligt på Mamman och när de sjungit färdigt säger han
"Mää! KAN du den där sången?"
"Jajjemen! Jag har ju också gått i skolan och haft skolavslutningar" säger Mamman
Storebror är tyst några sekunder med pannan i djupa veck och sedan säger han kort och gott
"Jaha"
...och fortsätter med nästa sång.

Mamman blir ännu mer nostalgisk när hon tänker på hur det kändes att stå där i kyrkan och sjunga sångerna som man hade övat på i flera veckor och man visste att NU är det sommarlov. Och nu ska min lille skrutt-pojke ha sitt livs första skolavslutning. Det är stort! Mamman måste lite diskret torka bort en tår ur ögonvrån. Harkel, harkel, snörvel... om man bölar lite bara av att tänka på det hela, hur ska det då bli i kyrkan nästa torsdag? Jag måste nog se till att ta med mig en packe pappersnäsdukar :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0