Storhandling och lik en farmor

Nyss hemkommen från E-center med fyra kassar mat och lite till. Men det var inte helt enkelt att ta sig dit. I rondellen vid Lidl fick jag köra runt ett varv och tillbaka till stan. Stod en stor asfaltsmaskin ivägen. Så det var bara att snällt ratta runt stan ett och ta Tvärleden istället. Fick ett infall och svängde in på DollarStore och spontanshoppade en grön plastbunke och ett rosa plastfat, samt en skjuta-skummgummi-grejjer-pistol till Lillebror som fyller år på lördag och ett trepack nagelborstar. Sammanlagt 60 kronor. Inte illa :-) Billigt för en massa skräp... Fast rosa plastfat kan man aldrig få för många av... tror jag :-)

Hur som helst... vidare till Kvantum och handlade en massa mat. Skönt att storhandla ensam. Sist jag var på affären med grabbarna välte de kundvagnen (lyckades parera i sista sekund, innan varorna rullade ut på golvet) och var allmänt styriga.

Men vad är det jag sitter och skriver nu då..?? En massa strunt! Jag skulle egentligen jobba... Näe, jag måste ta mig i kragen. Rycka upp mig och skärpa till mig. Arbeta, människa!!!

Men först:
Lillebror och jag cyklar hem från dagis idag. Två dagisbarn tittar på när vi sätter oss på cykeln. Lillebror sitter i barnstolen på min pakethållare.

"Orkar inte Kalle cykla hem själv?" undrar en av killarna
"Jodå, men idag får han åka med mig" säger jag
"Jaha. Är du hans farmor?"

Dags att byta frisyr eller nåt kanske :-) Jobbigt att bli misstagen för en farmor när man bara är trettitreochetthalvt.

Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Anders

hehe... blev själv tagen för att vara pappa till den tjej jag var tillsammans med för en massa år sedan. Vet inte om jag såg gammal ut redan då (!?) eller om det var hon som såg förbaskat ung ut.

2008-05-07 @ 08:22:49
URL: http://blogg.ahlund.se
Postat av: Plogflickan

Fniss.. Jag var ute och gick med min lillasyster en gång, och då träffade hon någon som frågade om jag var hennes dotter?? Gissa om jag tyckte det var kul!?

2008-05-09 @ 10:08:52
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0