Tappad hund å country-fotografering

Tjoho!
Lite piggare idag tror jag. Eller.. nä... när jag tänker efter så har det gått i slowmotion idag med. Fast just nu känner jag mig lite pigg. Är det bra, eller? Megatrött hela dagen och pigg klockan 22.16 på kvällen. Nja... sådär halvbra, skulle jag vilja säga! 
However...
Började dagen med att tappa en hund. Faktiskt! Lucifer hade morgonpasset idag (han tillbringar varannan förmiddag och varannan eftermiddag på jobbet med sin husse) och kom in för att hälsa. Vägrade att hänga med husse in till hans rum, så jag tänkte att jag skulle hjälpa till lite. Jag lyfte upp honom för vidare transport in till husse och ivrig som han är (Lucifer alltså, inte hans husse!) så våldspussar han mig i ansiktet, blir lite lätt baktung, tappar balansen och ramlar rätt ner i golvet. Det kändes som han ramlade i flera sekunder medans jag febrilt försökte fånga upp honom igen. Hahahah! Nu måste jag fnissa lite :-) Såg förmodligen jätteroligt ut!! Hahaha! Det hela slutade med att Lucifer hamnade på rygg på golvet och jag gjorde en snygg vurpa strax bredvid. Som tur var så gjorde han inte illa sig - och inte jag heller :-)

Glömde berätta att Pappan var på foto-session med countrybandet igår (www.jonasotter.se). Ska bli omslag till den nya plattan som förhoppningsvis kommer till hösten. Han åkte hemifrån vid 7 snåret på söndagsmorgonen - det var visst något med ett speciellt ljus som tydligen ska finnas i Kilafors-skogarna vid 8-tiden och som skulle passa särskilt bra för fotografering, så det blev till att ge sig iväg tidigt! Han hade sin nya country-outfit på sig för den rätta känslan: vit, småmönstrad skjorta med liten ståkrage, svart väst, svarta byxor samt hatt :-) Hihi!! Vissa gör vad som helst för konsten :-) Närå, det blir säkert superbra. Är det country så är det! Ska bli roligt att se bilderna när de är färdiga! Sara Oscarsson som jobbar på Kuriren var fotograf och då brukar det bli bra! Storebror gillade i alla fall outfiten. När Pappan provade i lördagskväll blev kommentaren: "Wow!! Imponerande!!"

Jaha... annars så har Lillebror och jag tillbringat kvällen hos mormorn och morfarn. Mestadels i lekparken på en bänk i solen. Inte helt fel!

Tja.... inte vet jag... Var jag nå´ roligare idag, eller? Man måste kanske inte vara så himla rolig hela tiden heller, förresten... :-)
Nu ska jag i alla fall göra kväller!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0