God onsdagmorgon

God morgon! Här har vi sjuklingar i huset idag. Eller ja... alltså Storebror har sovit oroligt hela natten och i morse hade han ont i magen. JätteJÄTTEont i magen. Sådär så han knappt kunde sitta upp och bara sade "ajajajaaaaaaj" hela tiden. Så vi bestämde att det nog är bäst att vi stannar hemma idag. Ifall det skulle vara magsjuka på gång, eller kanske blindtarmsinflammation eller böldpest eller något annat otyg. När beslutet var taget ringde jag till skolan och meddelade att unge herr K är lite opasslig och inte skulle dyka upp idag. Sedan tog det ungefär 30 sekunder så - hör och häpna - då gick det magonda över!! Lite av ett mirakel faktiskt... :-)

Så nu sitter det två grabbar och spelar tv-spel nere i vardagsrummet och själv sitter jag på övervåningen och ska försöka jobba lite. Ska jag vara ärlig så tyckte jag med att det kändes rätt skönt att vara hemma idag. Hehehe! Visst har jag det lyxigt som kan jobba hemifrån om det behövs!

Så... dags att sätta fart!
Ha en trevlig onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0