Kusinerna på gympa

Har just haft besök av kusinerna och SysterYster. KusinSigne berättade om hur det är på hennes gympa. Det var ett mycket intressant samtal. Till exempel fick jag veta att det finns "jingar" som hänger ner från taket som man kan hänga sig i. Låter lite otäckt tycker jag. Sedan finns det även "svinglare" som är långa och också hänger ner från taket och under dem finns det en madrass så man inte slår sig när man ramlar ner. Så meningen är alltså att man SKA ramla ner? Är det före eller efter man har "hängt sig i jingarna" tro? I vilket fall som helst så finns det "steglar" som sitter fast i väggen som man kan använda om man vill klättra upp igen. Och det verkar ju bra...tror jag i alla fall.

Sist hade även brorsan Otto fått provgympat lite. Han är bara 8 månader ännu, så det finns inte sådär värst många saker som passar honom. Men deras mamma, dvs min SysterYster, tyckte att han nog borde kunna klara av att provhänga lite i "jingarna". Så hon hängde helt sonika upp honom där. Han var tydligen rätt bra på det, för han höll i ordentligt och hans mamma vågade till och med släppa taget om honom en liiiten stund. Jag vill poängtera att det var en MYCKET kort stund (mamman är också väldigt noga med att påpeka detta. Hon är faktiskt en snäll mamma!), men ändå! Starka nypor har han visst.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0