Mörkt i garderoben

Det var mörkt i morse. Och extra mörkt var det i sovrummet. Jag tog tröjan som låg överst i "kläder-som-går-att-använda-en-gång-till-innan-tvätt"-högen, gjorde en snabb "och-hur-luktar-den-här-då" kontroll och bestämde att den fick duga. Alternativet var att gå ner till tvättstugan i källaren och stryka en ren tröja, men det kändes inte särskilt lockande.
När jag kom till jobbet upptäckte jag dock att tröjan jag valde nog hade hamnat i fel hög. När jag blev lite varm började den nämligen lukta lite mystiskt och plötsligt kom jag ihåg att det var just den tröjan jag hade på mig när jag städade köket och vardagsrummet igår! Jag städade ordentligt och blev riktigt svettig. Förutom att den luktade illa så var den dessutom full av damm-ludd. Och hårstrån.
Så om någon av mina kollegor läser detta förstår ni varför jag höll mig på behörigt avstånd idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0