Sjukstuga light

Idag har vi haft sjukstuga här. Fast jag vet egentligen inte om vi är sjuka eller inte. Bara en konstig känsla i kroppen, ont i halsen emellanåt, lite ont i kroppen, lite ont i öronen, småsnuvig och trött. Något är det ju uppenbarligen, men det bryter liksom inte ut. Lillebror var i alla fall inte på sitt piggaste vis i morse och själv kände jag mig som om hjärnan satt lite löst och slog i skallbenet när jag rörde på mig. Så vi stannade hemma. Och när Storebror kom hem kände han sig också hängig och minsann fick han inte lite feber innan läggdags. Så vi får väl se hur det blir i morgon.

Idag har i alla fall Lillebror och jag roat oss med diverse olika kreativa aktiviteter.
Vi har t ex byggt en lego-svävare åt lego-R2D2, vi har flugit omkring med ett Lego-StarWars skepp och sagt olika repliker till varandra, kollat på Madagaskar och Råttatouille, samt spelat Lego-StarWars på Playstation.

Legobygget var jag faktiskt rätt så bra på. Skulle gissa att jag blev godkänd. Och kanske att jag fick ett litet plus i kanten när jag lyckades hitta en stor lego-"pangare" som varit försvunnen ett längre tag.

Att flyga omkring med ett skepp och vara en cool Lego-gubbe däremot är inte riktigt min grej. Jag sade hela tiden helt fel saker, som t ex "Obi-wan, ta fram ditt lasersvärd!" när Obi-wan i själva verket har en pangare och inget lasersvärd... eller hur det nu var... ja i alla fall... Lillebror ryade i med sin argaste röst och talade om vad jag skulle säga. Men trots det blev jag petad från leken efter en stund. Tror det hade att göra med att jag inte hade den rätta inlevelsen när jag sade mina repliker och kanske även att jag råkade köra R2D2 bak-och-fram vid ett tillfälle. Eventuellt spelade det också in att jag var så himla trött så jag råkade somna till varje gång skeppet hade landat i Lillebrors säng.

Mina insatser i LegoStarWars på tv-spel har vi nog lite delade uppfattningar om, Lillebror och jag. Jag tycker själv att jag var rätt så bra, men Lillebror skrek hela tiden "Men Mammaaaaa! Du ska ju gå efter mig HELA TIDEN!! NEEJ! Nu ska du inte gå efter mig! Och nu måste du byta gubbe! Åååhhhh!!! Men Mammaaaa!!! Och så måste du skjuta Stormtroopersarna! Hoppa i den där skeppet! Dra i spaken!" osv, osv. Så jag antar att han tyckte att jag var rätt värdelös. 

Det var det. Dagens blogginlägg.
Nu ska jag arbeta lite.
Go kväll!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Krya på er! Du kan ju inte vara sjuk på lördag!!

Visst var det då i nya kyrkan i Trönö?

Kramen!

2008-11-25 @ 07:26:21
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0