Telefonsvarare och grattis

Idag fyller min SysterYster 31 år :-) Grattis, grattis!
Födelsedagen har hon firat med att extraknäcka som växeltelefonist på sitt jobb. I vanliga fall sköter hon papper och siffror och sån´t, men just idag behövde de hjälp med telefonsvarandet och eftersom just växeltelefonistyrket finns i generna i vår släkt så fick SysterYster rycka in.

Vi träffades på lunchen och så långt hade allt gått bra med kopplandet. Bara ett litet missöde: Hon hade råkat svara "Söderhamn punkt se" istället för "Söderhamn Eriksson", men mannen i andra änden pratade bara tyska och verkade inte märka någon skillnad, så det gick rätt bra ändå :-)

Det här med generna kommer sig av att vår mormor var ett riktigt telefonväxelproffs som skötte telefonsvarandet åt "Stora" i en herrans massa år. När hon behövde lite ledigt på somrarna fick jag rycka in och när hon sedemera gick i pension så tog jag över hennes tjänst i växeln. Nu är ju det visserligen ett tag sedan... jisses... det måste vara 15 år sedan jag lade ner den karriären... hehehe...hjälp...., men i alla fall :-)

Hur som helst.... vissa människor har säkert fått fredagsmiddag för länge sedan. Det har inte jag. Men NU är det dags! Vitlöksstekta scampi  med mangosallad ska det bli!

Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hmm min mor borde ha städat på Stora under den tiden. Satt du alltså i växeln på Björnen? Den till höger när man kommer in i Entrén??

2008-11-21 @ 22:36:29
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Heidi

Kanske hette han Keijo? Det är min pappa isåfall :-)

Hmm, det är lite skummt det här för jag brukade sitta med en tjej i växeln när jag var liten och jag var med mamma på jobbet. Kan det kanske ha varit du? Fast jag har för mig att mamma har sagt att hon inte hette Helena. Hmmmmmmm... någonting skummt är det med det här...

2008-11-23 @ 20:41:09
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0