Vissa har inte bråttom

Jag gjorde en annan intressant iakttagelse vid mitt shoppande idag.
Jag skulle panta burkar. Det skulle en farbror i 60års åldern också.
Jag hade två kassar. Han hade sex stycken kassar.
Jag hade bara några burkar, resten petflaskor.
Farbrorn hade bara petflaskor.
Han kom fram till panta-petflaskor-automaten en sekund innan mig.
Jag börjar med att panta mina burkar. Det tar kanske en minut. Knappt.
Farbrorn har inte skruvat på korkarna på alla sina petflaskor, men han har sparat dem i samma kasse. Så han plockar upp en petflaska, letar fram en kork, skruvar på och stoppar in i automaten. Plockar upp en flaska, letar fram en kork och in i automaten... osv, osv, osv!!
Sedan hittar han en flaska som han har glömt att dricka ur. Det är ganska mycket cola kvar. Då tar han en annan petflaska ur påsen och häller över colan till den istället. Varfördå?!?! Det slutade ändå med att han fick en flaska över som han inte kunde panta eftersom den var full med cola :-)

Omsorgsfullt pantat :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0