Familjen på badhuset

Hur svårt kan det vara att få till ett inlägg om ett besök på badhuset!!??! Har suttit här i säkert en halvtimme och skrivit-suddat-skrivit-suddat! Måste ha fulla huvudet med vatten eller nåt!!

Det jag försöker skriva är att...

...familjekortet var 400 kronor dyrare än förra året = 1400 kronor för 6 månader!!! En smärre förmögenhet så där på en gång, men utslaget på ett besök i veckan i 6 månader för hela familjen så är det nog ett hyfsat billigt nöje ändå. Det är i alla fall vad vi ska intala oss själva när vi käkar nudelsoppa för sjuttioelfte gången i slutet av den här månaden ;-)

...det roligaste med hela besöket var att bli fotograferad till det nya badkortet. Åtminstone för alla familjemedlemmar under åtta år.

...toalettlåset var aningens mindre rassligt än tidigare (har de månne satsat några kronor av de extra de fick in på prishöjningen på att köpa ett nytt lås?).

...trots nytt lås på toadörren var det precis lika klaustrofobiskt på toaletten som vanligt. Tack var detta öppnade jag dörren på vid gavel i ren panik innan jag ens hade lyckats korva upp badtrosorna igen! Självklart studsade det in en tjej i 13-årsåldern när jag som bäst stod där och försökte återfå kontrollen över mig själv, min andning och mina badtrosor! Hehe... jag muttrade något förmodligen mycket intelligent och smet iväg ut i simhallen illa kvickt!

...de verkar inte ha satsat några pengar på värme. Varmbad stod det, men banne mig om jag tycker det ska räknas som varmt när man får tuppskinn över hela kroppen bara man kliver i och till och med barnen vill gå in till vattenruschbanan för att värma sig!

...kioskmenyn hade fått ett nytillskott i form av "paj med sallad" för 35 kronor. Det kändes som ett bra alternativ till korv med bröd eller en pizzaslice, men...nja... smakade inget vidare.

Sedan vill jag också göra klart att jag INTE gillar mammor som högt och tydligt säger till sina barn i duschen att:
"Nejmen, jag tror INTE att du bara fick en kallsup, gumman. Det är SÄÄÄKERT magsjuka så mycket som du kräktes!!"

Och jag gillar inte när någon har hängt sin blöta handduk över min i duschrummet.

Däremot gillar jag Storebror skarpt som har gått på simskola 10 gånger och nu simmar som vilket blötdjur som helst. Finland tur och retur skulle säkert inte vara några som helst problem vid klar sikt och vackert väder :-)
(Pappan däremot kände nog att risken för att Storebror plötsligt blivit bättre än honom själv på att ta sig fram i bassängen var rätt överhängande. Jag såg minsann att han övade lite i smyg! Hehe!)

Nämen sådär!! Det blev ett inlägg tillslut :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0