Komplimang

Vi har badat bastu och jag har precis dragit på mig mina gamla säckiga, mossgröna mysbyxor och en svart tröja. Håret är rufsigt och blött och jag är alldeles rödflammig i ansiktet efter bastun. Då kommer Storebror in i badrummet. Först är han alldeles tyst en stund. Sedan säger han.

"Mamma varför vill du alltid vara så fin?"
" Tja...det vet jag väl inte om jag vill... eller, jo, det klart jag vill vara fin, men det är inte alltid jag är det. Nu till exempel, är jag ju inte så värst jättesnygg".
"Joo, det är du visst det. Jag tycker jämt att du är fin!"
Mamman blir lite rörd och säger att hon minsann har världens gulligaste unge.
"Äsch, jag ville ju bara ge dig en komplimang!"

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0