Krypterade ord?

Det finns vissa ord som utlöser konstiga reaktioner hos barn.
Säger man till exempel "duscha" så börjar de skrika hysteriskt. Säger man "borsta tänderna" får man ungefär samma reaktion, medans "nu ska vi gå upp och lägga oss" brukar innebära att de ramlar ihop i en hög på golvet och kvider "Jag ooooorkar inte. Du måste bääääära mig!".

När barnen till slut har insett att de faktiskt inte kommer undan duschen eller tandborstningen så kommer nästa problem, nämligen vem som ska göra detta hemska först!
"Jag vill inte börja, du får duscha först!"
"Neeeej!! Varför måste jag börja? Jag måste ju ALLTID vara först!!"

Så jag tänkte att man kanske skulle kunna kryptera de här orden så man slipper reaktionerna?! Eller hur tusan gör man? KAN man få dem att duscha och borsta tänderna bara sådär ändå, utan vidare?!

Tips någon?
:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Har tyvärr inga tips, det är ungefär lika reaktioner här på söndagkvällarna då dusch/bad nalkas. Alicia seeeegar sig och gör allt i snigelfart så vi måste börja redan vid 18-tiden för att de skall ligga i sängarna 21. Anton är ofta den som ger med sig och duschar/badar först, han vet liksom att när det är gjort så är det inget mer tjat och han FÅR titta på Cartoon fram till läggdags. Hmm, annars får ni göra schema där det står vilka dagar detta gäller och vem som skall göra det först, det kanske funkar :)

2008-10-19 @ 21:11:58
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Ragnvi

Godmorgon på dig från jobbet! Var ju ett bra tips här ovan! Schemaläggning! Testa kanske!



Ja, vart tog den här helgen vägen?! Tiden går ju fort när man har roligt! Eller hur?! En bastu fick jag nästan på köpet vid den öppna brasan!

Skrivs mer sen!

Ha en bra dag!

2008-10-20 @ 10:35:20
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0