Det är mycket nu

Alltså F**N vad frustrerande det är när tiden inte räcker till!!!
Så här års borde man ju t ex:
* kratta gräsmattan
* sopa bort grus från gården
* klippa häckar och träd
* vårstäda huset
* laga staketet
* rensa garaget
...och lite annat man blir sugen på när snön äntligen har försvunnit.

Och när man ändå är igång så får man plötsligt lust att:
* sätta upp garderobsdörrar i sovrummet
* fixa klart den lilla "stenar-och-pinnar" hörnan i sovrummet (Hehe... vaddå? Är det konstigt att man vill ha stenar och pinnar i sovrummet?! Mäh!)
* ordna upp fotoalbumen
* rensa garderober
* städa lådor
* renovera källaren

Fast när solen skiner vill man ju gärna:
* ta en promenad
* ta en cykeltur
* sitta i solen och dricka kaffe
* sitta i solen och dricka vin
* sitta i solen och dricka Bacchardi Breezer
* planera sommarsemestern

Mitt i allt det här ska man även hinna med att gå till jobbet och få något vettigt gjort där också.

Och dygnet har bara 24 timmar...

Våren är en stressig årstid

:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag håller med!

Jag har ingen trädgård som jag vill/måste pyssla om och ÄNDÅ hinner jag inte med allting jag vill göra här inne. Väldigt väldigt konstigt! Fast jag skyller lite på att jag varit sååå trött senaste tiden, vilket är ännu konstigare.... :-(

En till anledning till att jag inte hinner: Jag läser böcker ist ;-)

2009-04-19 @ 21:35:07
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0